Jeg går ikke med extensions af hensyn til tyngdeloven.

mandag, november 16, 2009

TV3

Tak, digitalfjernsyn. Jeg sidder og ser Supersize vs. Superskinny på TV3; et dejligt program der sætter fokus på en sund vægt, ikke ved at udstille og hezze overvægtige mennesker, men ved at opstille ekstremerne, de utroligt next-to-anorektisk tynde vs. de groteskt next-to-Real American Hero fede.
Sund kost; zink, B-, C-, D- og A-vitaminer, jern, kalk og kalcium, godt med vand, rimeligt antal kalorier, proteiner og fibre, grønkorn og Omega 666. Om jeg så dagligt åd periodisk systemfisk...
Tidligt hårtab, alvorlig tandsvind og træthed. Det lyder som mig. Det forklarer den rare doktor på TV3 med, at mit BMI ligger under det nødvendige 20-24. Ja, det gør det; 18 for at være nogenlunde præcis. Jeg hader mit stofskifte, for det betyder, at jeg ikke kan se særlig pæn ud; tyndt hår, rådne tænder, uren hud og øjenrender, for slet ikke at tale om mine nærmest grotesk udstående ribben.
Det stemmer bare slet ikke overens med mit sexede blik.

1 kommentar:

Tilt sagde ...

Join ze club. Mit BMI ligger under 17. 16,5. Et tal de fleste læger kalder for "anoreksi". Oh glee. :p